هارد دیسک اکسترنال وسترن دیجیتال نرم افزاری مخصوص به خود هارد دیسک های سری Elements و My passport ارائه کرده است که با استفاده از این نرم افزار می توانید برای محافظت از اطلاعات خود بر روی هارد دیسک اکسترنال خود پسورد قرار دهید. بسیاری از کاربران به علت فراموشی این کلمه عبور توانایی دست یابی به اطلاعات خود را از دست می دهند یا در بسیاری از موارد به علت بدسکتوری و عیوب سخت افزاری هارد دیسک در کامپیوتر شناسایی نمی گردد.

سوالات متعددی درباره نحوه رفع مشکلات فراموشی پسورد هارد دیسک وسترن و یا عدم شناسایی درست هارد دیسک در کامپیوتر برای کاربران وجود دارد در ادامه به تمامی این سوال ها پاسخ خواهیم داد.

آیا اطلاعات هارد دیسک وسترن دیجیتال که پسورد آن را فراموش نموده اید قابل ریکاوری می باشد؟

پس از رمز گذاری بر روی هارد دیسک اکسترنال وسترن اطلاعات شما به صورت رمزگذاری شده بر روی هارد دیسک ذخیره خواهند شد، بنابراین پس از فراموشی رمز عبور هارد دیسک خود با یک هارد دیسک که اطلاعات آن به صورت رمزگذاری شده بر روی هارد دیسک ذخیره شده است مواجه خواهید شد. اولین نکته ای که باید در این هنگام به یاد داشته باشید این است که هیچ گاه هارد دیسک خورد را فرمت نکنید. یکی از اشتباهات رایچی که کاربران دچار آن می شود این است که به اشتباه پارتیشن هارد دیسک خود را فرمت کرده و پس از فرمت نمودن هارد دیسک و حذف پسورد آن اقدام به ریکاوری اطلاعات توسط نرم افزارهای کرک شده می کنند. به این نکته توجه فرمایید که شما پس از فرمت نمودن هارد دیسک اطلاعات آن را رمز گشایی نخواهید کرد بلکه شانس بازیابی اطلاعات توسط مراکز تخصصی بازیابی اطلاعات را به صفر نزدیک می نمایید.
اگر پسورد هارد دیسک خود را فراموش نموده اید، مرکز تخصصی بازیابی اطلاعات توانایی رمزگشایی اطلاعات هارد دیسک شما را توسط دانش فنی بسیار بالای متخصصین این زمینه دارا می باشد. جهت رمزگشایی اطلاعات هارد دیسک خود به مرکز تخصصی بازیابی اطلاعات آی بیت مراجعه نمایید.

آیا با تبدیل پورت USB هارد دیسک اکسترنال وسترن به پورت SATA می توان به اطلاعات آن دست یافت؟

هارد دیسک های وسترن دیجیتال دارای تکنولوژی SED یا self encrypting drive هستند. این تکنولوژی به صورت سخت افزاری تمامی اطلاعات ورودی و خروجی خودا رمزنگاری و رمزگشایی می نمایند. بنابراین در صورت تغییر برد USB هارد دیسک اکسترنال وسترن به SATA شما تنها به اطلاعات رمزنگاری شده دست پیدا خواهید کرد. این اطلاعات توسط کلیدی که به شکل رندوم توسط کارخانه سازنده ایجاد شده است رمز نگاری شده اند.

اطلاعات ذخیره شده بر روی هارد دیسک های اکسترنال وسترن که با نرم افزار WD بر روی آن ها پسورد قرار داده اید توسط تجهیزاتی مانند PC3000 و MRT و علم و تخصص بازیابی اطلاعات فابل حذف کردن و رمز گشایی می باشد. بنابراین قبل از هرگونه افدامی جهت دریافت مشاوره با متخصصین مرکز تخصصی بازیابی اطلاعات آی بیت تماس حاصل فرمایید.