در صورتی که هارد دیسک اکسترنال سامسونگ شما در کامپیوتر شناسایی نمی شود و قصد اتصال آن به دستگاه هایی مانند PC3000 و MRT و دیگر تجهیزات ریکاوری را دارید و نیاز به دسترسی به SA هارد دیسک دارید، چنین ارتباطی تنها با اینترفیس SATA قابل انجام است. توجه داشت باشید که جهت انجام این موارد دو راهکار وجود دارد:

  1. تعویض برد USB با برد مشابه SATA و انتقال ROM به برد SATA
  2. تبدیل برد USB توسط سیم کشی و اتصال یک سوکت SATA خارجی

در صورت عدم دسترسی به برد SATA تنها راهکار پیش روی شما تبدیل برد USB توسط سیم کشی به SATA است. برای انجام این موارد شما نیاز به یک کانکتور SATA و مقداری سیم نازک، پنس، هیتر و هویه و خمیر فلاکس و قلع خواهید داشت.

قبل از انجام چنین اقدامی به چند نکته بسیار مهم توجه داشته باشد:

  • از کوتاه ترین مقدار سیم استفاده نمایید و تا حد امکان طول سیم ها یکسان باشد.
  • در هنگام لحیم کاری از لوپ چشمی استفاده نمایید و از نوک هویه مناسب و تیز جهت لحیم کاری استفاده نمایید.
  • بعد از لحیم کاری یک بار به دقت زیر لوپ نقاط اتصال سیم ها را کنترل نمایید تا اتصال نداشته باشد.

برد هارد دیسک USB از یک چیپ مبدل ارتباط SATA به USB استفاده می کند. این چیپ در نزدیکی پورت USB برد قرار دارد. با جست و جوی نام این مبدل و با استفاده از دیتاشیت این چیپ می توانید به راحتی پین های ورودی پورت SATA را بر روی برد بیابید. روش دیگر تشخیص این پورت خطوط دیفرانسیلی پورت SATA روی PCB که به موازات یکدیگر قرار دارد و توسط خازن های SMD سری شده به چیپ مبدل SATA به USB وارد می شود.

در عکس رو به رو این خطوط  و خازن ها مشخص شده است. با شناسایی خازن های قرار گرفته بر روی باس دیتا جهت قطع ارتباط میان MCU و مبدل SATA به USB توسط هیتر و با استفاده از پنس خازن های SMD را برداشته.

حال توسط سیم های بسیار نازک وایررپ، چهار پین خروجی MCU را به سوکت SATA متصل می کنیم. توجه داشته باشید ارتباط SATA دارای دو دسته پین به منظور دریافت و ارسال اطلاعات می باشد این پین ها با نام RX-N و RX-P و TX-N و TX-P در عکس زیر مشخص نموده ایم ترتیب اتصال این پین ها به سوکت SATA بسیار مهم می باشد. در برخی از نقشه ها به جای استفاده از حروف RX و TX از حروف A و B استفاده کرده اند. معادل این پین ها به شکل زیر می باشد:

TX-P  = A+

TX-N = A-

RX-P = B+

RX-N = B-