تعمیر هارد دیسک های اینترنال و اکسترنال وسترن دیجیتال

هارد دیسک های تولید شده توسط شرکت وسترن دیجیتال سهم بسیار زیادی از بازار هارد دیسک های مصرفی در بازار جهانی را تشکیل می دهند. باتوجه به افزایش قیمت شدید هارد دیسک تعمیر آن برای بسیاری از کاربران توجیه اقتصادی خوبی پیدا کرده است.

به طور کلی مشکلات هارد دیسک های وسترن دیجیتال را میتوان به شکل زیر دسته بندی نمود:

  • مشکلات میان افزار (Firmware)
  • مشکلات سخت افزاری مکانیکی(خرابی هد، خرابی موتور، خرابی پلتر)
  • مشکلات سخت افزاری الکترونیکی (خرابی برد الکترونیکی)
  • مشکلات بد سکتوری شدید و کندی هارد دیسک

مشکلات میان افزار:

اینگونه خرابی ها عمدتا با مشکل عدم شناسایی هارد دیسک توسط کامپیوتر یا دستگاه DVR خود را نمایش می دهند. اگر هارد دیسک شما پس از روشن شدن موتور پلتر آن به درستی شروع به گردش می کند و هیچ گونه صدای تق تق و کلیک کردن هد به گوش نمی رسد احتمال وجود خرابی فرمور بر روی هارد دیسک شما وجود دارد.

مشکلات مکانیکی:

اگر هارد دیسک شما پس از روشن شدن و شروع چرخش موتور پلتر صدای تق تق و کلیک کردن هد به گوش می رسد باید توسط متخصصین مرکز بازیابی اطلاعات آی بیت بررسی شوند، برای این گونه مشکلات احتمال تعمیر هارد دیسک بسیار ضعیف است اما امکان بازیابی اطلاعات اینگونه هارد دیسک ها وجود دارد. در صورتی که هارد دیسک شما حاوی اطلاعات مهم می باشد از روشن کردن و روشن نگه داشتن اینگونه هارد دیسک ها جدا خودداری فرمایید زیرا در صورت شکستگی هد هارد دیسک شما امکان آسیب وارد شدن به سطح پلتر هارد دیسک و از دست دادن همیشگی دیتا وجود دارد.

مشکلات سخت افزاری الکترونیکی:

در صورتی که هارد دیسک شما پس از اتصال به پاور یا پورت USB روشن نمی شود احتمال خرابی بر روی برد الکترونیکی وجود دارد. اینگونه مشکلات بر اثر استفاده از پاور نامرغوب و یا نوسانات برق به وجود می آید.

سوالات متداول:

زمان تقریبی تعمیر هارد دیسک چقدر است؟

مدت زمان تعمیر هارد دیسک بستگی به مشکلات و ظرفیت آن هارد دیسک دارد و به طور دقیق نمی توان زمانی را برای آن مشخص کرد. اما برای یک هارد دیسک ۱ ترابایت با مشکلات بد سکتوری شدید حداقل ۷ روز کاری زمان نیاز است.

آیا تمام هارد دیسک های وسترن قابل تعمیر هستند؟

خیر تمام هارد دیسک های وسترن قابلیت تعمیری ندارند برای مثال هارددیسک های بالاتر از ۴ ترابایت فعلا قابلیت تعمیری ندارند همچنین هارد دیسک های اکسترنال وسترن دیجیتال جدید قابلیت تعمیر ندارند، جهت بررسی دقیق این موضوع با کارشناسان مرکز بازیابی اطلاعات آی بیت تماس بگیرید.

آیا هارد دیسک هایی که پلتر آنها خراب شده است یا هد آنها سوخته است قابلیت تعمیر دارند؟

خیر اینگونه مشکلات قابل تعمیر نیستند ولی برای هارددیسک هایی که حاوی اطلاعات مهم برای کاربران هستند با پروسه جراحی امکان بازیابی اطلاعات وجود دارد.

آیا پس از تعمیر هارد دیسک ظرفیت هارد دیسک به همان شکل اولیه باقی می ماند؟

ظرفیت هارد دیسک پس از اتمام پروسه تعمیر به صورت دقیق مشخص و قبل از شروع آن نمی توان عدد دقیقی را برای آن مشخص کرد. ظرفیت جدید هارد دیسک به عوامل بسیار زیادی مانند خرابی هد، حجم بدسکتوری هارد دیسک شما بستگی دارد.